Министар Селаковић на сајму хране „Продекспо“ у Москви
Обилазећи представнике 11 српских компанија које су на сајму изложиле своје производе, шеф српске дипломатије нагласио је да је 57 милиона долара извоза компанија у којима ради 3.500 људи за свако поштовање и да треба радити на томе да се тај извоз и додатно повећава.
“Право је задовољство бити данас на Продекспу, највећем сајму прехрамбене индустрије и пољопривредних производа који се одржава у Русији и бити на штанду Србије, који изгледа сјајно, захваљујући људима из 11 озбиљних спрских компанија извозно оријентисаних на руско тржиште”, рекао је Селаковић.
Министар је истакао да је први пут после дуго времена чуо о планираним инвестицијама српских компанија из области прехрамбене и прерађивачке индустрије на руско тржиште, као и да ће наше компаније почети да отварају фабрике и постројења у Русији, што ће, наглашава, подржати на сваки начин.
“Министарстсво спољних послова, под чијим окриљем је и економска дипломатија, трудиће се да уложи додатне напоре да се уклоне све препреке и баријере и да помогне компанијама у закључивању што је могуће више послова са руским партнерима”, рекао је министар.
Селаковић је указао да су, од 10 највећих извозника у Русију из Србије, њих девет страни инвеститори, који су препознали трговинске преференцијале којима наша земља располаже.
"То је једна од одличних ствари које сам чуо. Тај позитиван пример и добру вест која Србију чини конкурентном, треба да ширимо, поготово данас у политички трусним временима. Политика Србије омогућава да и у најтежим тренуцима по светску економију у временима пандемије бележимо најмањи економски пад, односно највећи раст у Европи”, објаснио је шеф српске дипломатије.
Како је додао, разговарао је са руководиоцима Сајма о њиховим жељама да обнове сарадњу са Београдским и другим нашим сајмовима, али и са представницима готово свих компанија, као и да размене информације о томе како тече склапање послова у Русији, које су предности, а које отежавајуће околности.
Такође, министар је напоменуо да ПKС помаже компанијама које се труде да у тешком времену пандемије нађу озбиљне партнере, закључују послове, остварују профит и повећавају српски извоз у Русију.
Директор Сектора за маркетинг и едукацију ПKС Марко Обрадовић истиче да је "Продекспо" сајам на коме српске компаније традицонално праве одличне уговоре и добре послове и указује да је интересовање велико.
Уз захвалност министру Селаковићу на посети, али и на укупној помоћи и подршци коју, каже, држава пружа у интернационалнизацији бизниса домаћих компанија, Обрадовић је министру, у име ПKС уручио плакету за његово залагање за унапређење привреде.
Директор Представништва ПKС у Русији Дејан Делић прецизирао је да су међу 11 компанија оне које се баве производњом и прерадом воћа и поврћа, смрзнутог и сушеног, произовђачи млекарске индустрије, младих сирева, намаза, месне индустрије и деликатеса.
Како је додао, сви они имају могућност да досадашње договоре унапреде и да се упознају са новим пословним партнерима.
Да руско тржиште има интерес за српским прехрамбеним производима, потврђују и представници компанија, међу којима је ИТН група, која, према речима директорке продаје Мирјане Николић, извози око 11.000 тона смрзнутог воћа.
Николић очекује нове послове након сваког сајма, а према њеним речима, сајам такође користе и као прилику да се виде са постојећим купцима у Русији, са којима годинама уназад сарађују.
Додаје да, осим замрзнутог програма, са којим су већ присутни, сада представљају и Будимкине производе, јер имају план да руском тржишту понуде џемове, мармаладе, сокове, пирее и зимнице.
Међу компанијама које се представљају је и Kарнекс, која више од пет година излаже на Московском сајму, а директорка маркетинга у тој компанији Оливера Папистијевић каже да су били чак и награђивани, што, према њеном мишљењу, доказује да та компанија задовољава потребе тако великог и захтевног тржишта.
„Продекспо“ се одржава у Москви од 12. до 16. априла, а у организацији Привредне коморе Србије и Развојне агенције Србије, своју понуду и извозни потенцијал промовише 11 српских компанија које запошљавају више од 3.500 људи и на захтевно руско тржиште извозе прехрамбене производе у вредности већој од 50 милиона долара.