Peking: Potencijali Srbije predstavljeni na Kineskom međunarodnom sajmu trgovine uslugama

09. sep 2020.
Ambasada Srbije učestvovala je na Kineskom međunarodnom sajmu trgovine uslugama (CIFTIS) od 4. do 9. septembra, prvoj velikoj međunarodnoj manifestaciji održanoj u Kini „oflajn" od izbijanja pandemije, kojoj se video-porukom obratio predsednik Si Đinping.

Na forumu, koji su zajednički sa Ambasadom organizovali Pekinški trgovinski biro, Kineski međunarodni centar za elektronsku trgovinu i Platforma za investiranje u inostranstvu pri MOFKOM, Marjan Božović i Marlena Marković iz Ambasade predstavili su investicione i turističke potencijale Srbije. Učesnicima foruma se obratio i predstavnik „Ziđina" koji je govorio o iskustvu ulaganja u Srbiji. Forumu je prisustvovalo oko 70 predstavnika kineskih kompanija i medija. Iskorišćena je prilika za umrežavanje sa predstavnicima kompanija koji su već najavili susrete i razgovore o mogućnostima saradnje, a nastup Ambasade je bio i medijski propraćen. Kineski međunarodni centar za elektronsku trgovinu objavio je tekst pod naslovom „Da li ste se spremili da investirate u Srbiju?"

U razgovoru sa direktorom za spoljno-ekonomske poslove Pekinške vlade Džuang Ćienrungom i šefom Kineskog međunarodnog centra za elektronsku trgovinu Sinom Fuđunom, Božović je preneo zainteresovanost Srbije za nova polja ekonomske razmene dve zemlje, posebno u oblasti primene savremenih tehnologija. Kineski sagovornici su istakli da projekti poput modernizacije železnice Beograd-Budimpešta iulaganje „Ziđina" i „Hestila" ukazuju na to da je Srbija postala jedna od ključnih destinacija kineskih kompanija u nacionalnoj strategiji da se angažuju globalno, postižući taj cilj kroz inicijativu „Pojasa i puta". 

Na prezentaciji su predstavljene pogodnosti investiranja u Srbiji, od prednosti ljudskih resursa, konkurentnih operativnih troškova, preferencijalne fiskalne politike, do superiornog geografskog položaja zemlje. Kad je reč o turizmu, predstavnici Ambasade istakli su podatke koji govore o rastućem interesu kineskih posetilaca za dolazak u Srbiju, razvoju njenog turističkog tržišta i infrastrukture, kao i olakšicama za kineske turiste.