Пекинг: Потенцијали Србије представљени на Кинеском међународном сајму трговине услугама

09. sep 2020.
Амбасада Србије учествовала је на Кинеском међународном сајму трговине услугама (ЦИФТИС) од 4. до 9. септембра, првој великој међународној манифестацији одржаној у Кини „офлајн" од избијања пандемије, којој се видео-поруком обратио председник Си Ђинпинг.

На форуму, који су заједнички са Амбасадом организовали Пекиншки трговински биро, Кинески међународни центар за електронску трговину и Платформа за инвестирање у иностранству при МОФКОМ, Марјан Божовић и Марлена Марковић из Амбасаде представили су инвестиционе и туристичке потенцијале Србије. Учесницима форума се обратио и представник „Зиђина" који је говорио о искуству улагања у Србији. Форуму је присуствовало око 70 представника кинеских компанија и медија. Искоришћена је прилика за умрежавање са представницима компанија који су већ најавили сусрете и разговоре о могућностима сарадње, а наступ Амбасаде је био и медијски пропраћен. Кинески међународни центар за електронску трговину објавио је текст под насловом „Да ли сте се спремили да инвестирате у Србију?"

У разговору са директором за спољно-економске послове Пекиншке владе Џуанг Ћиенрунгом и шефом Кинеског међународног центра за електронску трговину Сином Фуђуном, Божовић је пренео заинтересованост Србије за нова поља економске размене две земље, посебно у области примене савремених технологија. Кинески саговорници су истакли да пројекти попут модернизације железнице Београд-Будимпешта иулагање „Зиђина" и „Хестила" указују на то да је Србија постала једна од кључних дестинација кинеских компанија у националној стратегији да се ангажују глобално, постижући тај циљ кроз иницијативу „Појаса и пута". 

На презентацији су представљене погодности инвестирања у Србији, од предности људских ресурса, конкурентних оперативних трошкова, преференцијалне фискалне политике, до супериорног географског положаја земље. Кад је реч о туризму, представници Амбасаде истакли су податке који говоре о растућем интересу кинеских посетилаца за долазак у Србију, развоју њеног туристичког тржишта и инфраструктуре, као и олакшицама за кинеске туристе.